ארכיון הבלוג

יום רביעי, 4 בנובמבר 2015

סטרס - האויב שלנו במאה ה-21!

STRESS - מה לא נאמר עליו. הוא קיים רוב הזמן, דוחק אותנו לקצה, משבש לנו את איכות החיים וגובה מאתנו מחיר בריאותי יקר. סטרס (דחק או עקה בעברית) גורם לתחושת לחץ לאורך זמן, שעלולה להוציא אותנו מהאיזון הבסיסי שלנו. כיום בעידן המודרני, הסטרס הפך להיות כרוני, מצב שעוטף אותנו 24/7 ושמאוד קשה להיפטר ממנו.

כיום ידוע שסטרס מתמשך עלול לגרום ל:
1. עליה בלחץ הדם וכתוצאה מכך לגרום למחלות לב.
2. להגביר את הנטייה להשמנה כתוצאה מהפרשה מוגברת של הורמון הקורטיזול.
3. חוסר איזון ברמות הסוכר ולהפרזה באכילת סוכרים.
4. כאבי ראש ומיגרנות.
5. נטייה מוגברת יותר של דכאון וחרדה.
6. החמרה במחלות של דרכי העיכול - צרבת, רפלוקס, מעי רגיש ועוד.
7. להאיץ את תהליכי ההזדקנות בגוף ולהקשות על תהליכי הריפוי שלו.
8. ועוד.. ועוד.. ועוד...

אם תחשבו על זה, סטרס בעיקר נגרם מקצב החיים המטורף שלנו, יותר מדי גירויים ועומסים בו-זמנית הגורמים לקריסה הדרגתית ומתמשכת של הגוף והנפש. אם היינו יכולים לקחת את אותם עומסים שנופלים עלינו רגע אחרי רגע, שלא נותנים לנו מנוחה, ולהדוף אותם או להגדיל את פער הזמנים ביניהם, כנראה שהיינו מצליחים להתמודד איתם בצורה הרבה יותר טובה ובמקביל הם היו פחות מזיקים לנו.


אז מה עושים?
מורידים קצב, מורידים "הילוך", מאפשרים מנוחה למוח ולגוף ומחזקים את היכולת שלו להתמודד עם השפעות חיצוניות ופנימיות המנסות להוציא אותו מהאיזון הטבעי.

אחת השיטות היותר יעילות לכך, הינן אומנויות הלחימה המסורתיות. אומנויות לחימה אינן רק מלמדות אותנו להגן על עצמנו פיזית, הן בעיקר מלמדות אותנו להתמודד נגד האויב הכי גדול שלנו, ה-STRESS !

תרגול אומנויות לחימה מסורתיות, מאפשרות לפרוק את הסטרס המתמשך ולחזק את הגוף והנפש.
שיטות תרגול עתיקות שכאלו, עוזרות להוריד קצב, להתמקד, להתכוונן ובעיקר להיות נוכחים בכל רגע ורגע.
הקצב הרצחני שאנו חשים בחיינו, נמצא בעיקר בראש שלנו. אם נצליח להרגיע את ה-MIND, נוכל להרגיש כמו בעין הסערה, מסביב תוהו ובוהו אבל המרכז לא מושפע מכך, קיימת יציבות, שקט ורגיעה, זה המקום בו הלחץ (וגם לחץ האוויר) הכי נמוך.

ומה עושים אם לא מתרגלים טאי-צ'י, צ'י-קונג או קונג-פו סיני? הולכים לטיפול ברפואה סינית!
אימון טאי-צ'י בהר וו-דאנג שבסין

רפואה הסינית הכוללת בתוכה מספר כלי טיפול כגון: דיקור סיני, טווינא (עיסוי), צמחי מרפא, תזונה ועוד, יכולה לעודד את הגוף לעבור ממצב 'סימפטטי' (מערכת עצבית הפועלת במצב של לחץ) למצב 'פרה סימפטטי' (מערכת עצבית הפועלת במצב של רגיעה ומנוחה) ובכך להחזיר את הרגיעה לגוף.

הדיקור הסיני עוזר לקשר בין הגוף והנפש, בין החומר ל"אל-חומר" (ראו מאמר קודם), הוא עוזר להוריד את המתח, הלחץ והקצב המהיר שקיים אצלנו בראש ובגוף.

אז לסיכום:

1. תנסו להפחית את ההשפעות החיצוניות הגורמות לכם לסטרס מוגבר, עד כמה שניתן כמובן.
2. בצעו פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע - המשלבת נשימה, כוונה, ריכוז ותנועה.
3. אכלו נכון ומאוזן, הימנעו ממזונות מעובדים המכילים הרבה סוכר והרבו בשתיית מים ותה צמחי.
4. הקפידו לישון מספיק שעות בלילה, חוסר שינה גורמת לעלייה ברמת הסטרס בגוף.
5. צאו מחוץ לעיר וטיילו בטבע, נסו להרגיש את הטבע -  רצוי ליד צמחיה עשירה ומקורות מים.
6. לכו תעשו דיקור סיני!


  









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה