ארכיון הבלוג

יום שלישי, 26 ביולי 2016

אוברדראפט בבנק או בלב?

העולם הרגשי שלנו אינו שונה כל כך מחשבון הבנק שלנו.
רובנו עובדים קשה יום יום כדי להרוויח כסף בו נוכל להשתמש בעת הצורך.
חלקנו מצליחים אף לחסוך אותו, אבל רובנו לא מצליח לשמור מספיק ממנו ועקב צרכי החיים והתובענות הסביבתית אף מושך יותר מאשר הוא מכניס, או במילים אחרות, נכנס למצב של אוברדרפט.

מה הקשר בין חשבון הבנק ללב ולרגש שלנו? העולם הרגשי שלנו מתנהל באופן די דומה לחשבון הבנק שלנו. כולנו חווים ביום יום חוויות רגשיות, חלקן טובות וחלקן פחות. חלקן מחזקות אותנו וחלקן מחלישות.
חלקן ממלאות אותנו וחלקן מרוקנות.

בחלק גדול מהמקרים, במיוחד בעולם המודרני בו רמת הדחק גבוהה מאוד, אנו מוצאים את עצמנו, במקרים רבים, חווים חוויות מרוקנות ושוחקות יותר מאשר ממלאות. נוסף על כך, גם חוויות מרוקנות אשר אינן נחוות בהווה, אלא נחוו בעבר לעיתים מעוררות עדיין תגובה רגשית. תגובה זו יכולה להמשך לאורך זמן רב, הרבה מעבר לפרופורציה המותאמת. לדוג', אם קבלת ביקורת קשה מהבוס שלך במהלך יום עבודה, או רבת עם משהו וכו'... את/ה עלול למשוך את ההרגשה הזו לאורך תקופה ארוכה של כמה ימים ימים, כמה שבועות ובמקרים מסויימים אף כמה שנים.

שימוש במשאבים רגשיים שכאלו לאורך זמן, מבזבז ומכלה הרבה מאוד מאנרגיית החיים שלנו ובעצם, מהמשאבים שלנו שנחוצים לנו לצורך תפקודים אחרים.
למרות חומרת המצב, פעמים רבות אנו לא מייחסים לכך חשיבות משמעותית, עד להופעת מחלה או בעייה שמעירה ומנערת אותנו.

בתפיסת הרפואה הסינית את האדם, לא קיימת הפרדה דיכוטומית כל כך בין עולם הרגש לעולם החומר. למעשה, עפ"י מודל זה, קיימת סימביוזה בין המערכת הגופנית והנפשית כאשר האחת בונה ומזינה את השניה ולהפך. על כן, כילוי ובזבזנות רגשית מוגברת מוציאה מאיזון גם את המערכת הגופנית.
המערכות הפנימיות שלנו שאמורות לעבוד בסינכרון ותזמון מושלם נפגעות ומתחילות להופיע פתולוגיות שונות.

בהרבה מקרים בקליניקה, ניתן לראות קשר בין בעיות שינה, מחזור/וסת, כאב, עיכול, נשימה ועוד... לבעיות ריגשיות, בעיות בויסות רגשי ול"עניינים שבלב".

אז מה עושים?!
איך מפסיקים את האוברדרפט שבלב?!
איך משקטים את הלב ומשמרים אנרגיה?!
איך מתחילים לחיות בפלוס!?

כמובן שאין פתרון קסם, כמובן שאי אפשר פשוט לקחת גלולה ולשנות את המצב...
בשביל להשקיט את הלב, ללמוד לשמר, לשפר ולשלוט באנרגיה הרגשית והגופנית, יש לעבור שינוי - יש ללמוד כיצד להתמיר את ה"אנרגיה" הלא יעילה דווקא לכזו הבונה ומעצימה.
וממש כפי שמלמד המשפט הסיני המפורסם: 'כל מסע של אלף מייל מתחיל בצעד אחד קטן' וכמובן שכאן נפרט מספר צעדים איתם ניתן להתחיל:

הצעד הראשון: 'מודעות'. תתחילו לשים לב, להיות מודעים לתגובה הרגשית שלכם לאירועים השונים בחיים.
תנסו לא רק להיות בתוך הארוע, אלא גם להתבונן עליו מהצד.
ככל שהמודעות גדולה יותר כך נהיה ערים לרגש שלנו יותר ויותר.

הצעד השני: 'נשימה'. בצעו נשימות בטן/סרעפתיות עמוקות. נשימה מודעת מאפשרת לנו לשלוט בקצב ובעוצמת הנשימה. תרגישו ממש כל שלב בתהליך בו האוויר נכנס לגוף ויוצא ממנו...נסו לדמיין "אנרגיה" או כוח נקי וממלא שנכנס אל תוך החזה בזמן השאיפה ומוציא מהגוף את כל הרגשות השליליים בזמן הנשיפה. הרפו את הגוף תוך כדי נשימה, ותנו לה לשקוע.
התרכזו בנשימה והלב ישקט.

הצעד השלישי: 'תנועה'. תנועה איטית רפויה ומודעת, תוך סינכרון כל חלקי הגוף מאחורי התנועה, תאפשר 'זרימה' פנימית טובה יותר המאפשרת הנעה ופתיחה של אזורים 'גדושים' ו'חסומים'. התנועה המודעת מאפשרת לגוף 'להתחבר' עם עולם הרגש והנשימה ויחדיו לפרוק את הרגש השלילי, להתמירו ולצאת עם תחושה נעימה וחיובית.

התחילו לתרגל, התחילו לזוז, התחילו לנשום. זוזו, התמקדו פנימה, חוו את עצמכם.
אנחנו כאן כדי לעזור, כדי לעודד את השינוי ולסייע בדחיפה הראשונית.
נשמח תמיד לסייע בכל שאלה או התייעצות בתחום הטיפול והתנועה.. ובנוסף, במידה ואתם מעוניינים לבצע את המסע הזה, את הצעידה הזו ביחד, עם הדרכה, אנו שמחים להזמינכם לתוכנית טיפולית חדשה אצלנו במרפאה המתמקדת בהפגת מתחים התוכנית ייחודית זו כוללת 10 מפגשים פרטניים, בהם נעזר בדיקור סיני, צמחי מרפא עפ"י הצורך ובלימוד של תרגילי תנועה ונשימה מודעת (צ'י-קונג) ע"מ ליצר את השינוי המתבקש.
בסוף התוכנית תוכלו לתרגל ביום יום באופן עצמי תבנית צ'י-קונג (סט תנועות) ועל ידי כך לקיים את שלושת הצעדים עליהם דיברנו, לפרוק בקלות רבה יותר את הרגשות השליליים ולהתמירם לתחושת חיוניות ועוצמה.

לפרטים נוספים: 04-8242303







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה